חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

אורך החיים והחלפת ונטות בספינת מפרש

 

מאת: גיורא קדר על פי נתוני היצרנים אורך החיים של יתר (ונטה) של יאכטה מ 30-50 פיט הוא בין 8-12 שנה, תלוי ביצרן, אופי פעילות כלי השייט וגורמים נוספים. לאחר תקופה זאת היתר עלול להיקרע ללא כל סימן מוקדם כתוצאה מגורם הקרוי בתורת חוזק החומרים בשם: עייפות החומר. לגורם זה אין כל קשר למצב החיצוני, היתר עשוי להראות תקין לחלוטין. לשאלת כושר שייט אני מניח שהשואל מתכוון לחוק הישראלי. החוק הישראלי מחייב את הסקיפר (קברניט בלשון החוק) לוודא שכלי השייט כשיר לשייט. במידה ויגרם נזק לאדם או לרכוש כתוצאה מכשל המתואר לעיל עלול הסקיפר לעמוד למשפט בגין גרימת נזק ברשלנות. לשאלת הביטוח: פוליסת הביטוח התקנית של "לוידס" שהיא הבסיס לפוליסות הביטוח בכל העולם אינה מכסה נזק הנגרם שלא מאירוע תאונתי, כגון: בלאי, קורוזיה, עייפות החומר או תקלה מכנית. כך שבכל מקרה שאלת גיל היתרים אינה רלוונטית. ואולם, באם הנזק נגרם כתוצאה מאירוע שהוא המכוסה על פי הפוליסה כמו למשל התנגשות בים אשר גרמה להפלת התורן, אזי עלולה חברת הביטוח לא להכיר בנזק המתייחס ליתרים אשר גילם עבר את הגיל המקובל להחלפת היתרים. ראה ספר ימאות יאכטות עמוד 88 פרק 7 כבלים ותרנים - ניתן להשיג בחנויות "אטלנטיס מרין". כמו כן ראה מאמר בנושא זה בגיליון 2 של מגזין השייט והספורט הימי של ישראל "כחול". ניתן להשיג בחנויות סטימצקי. כתובות וטלפונים של הנ"ל במדור "ספר הטלפון באתר זה"

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר