חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

שפור ביצועים ביאכטה מפרשים בהפלגה במנוע

 

הסירה לא מפליגה מספיק מהר, אין כוח מול הרוח. האם כדאי להחליף מדחף?  האם זאת אופציה רצויה...

אכן, יש אפשרות להחליף את המדחף ליותר גדול או יותר להבים. העניין הוא שזה יאיט את ההפלגה במפרשים עקב גרר יותר גדול כאשר המנוע לא עובד והמדחף עומד. השאלה מה העדיפות - הפלגה במפרשים או במנוע? בכל מיקרה האחד תמיד יהיה על חשבון השני! אפשרות נוספת, מדחף בעל להבים משתנים. זה פותר את בעיית הגרר בהפלגה במפרשים, אם זאת מדובר על מערכת מכנית מורכבת ויקרה.

בנוסף, עם יוכלט על החלפה למדחף יותר גדול, צריך להתחשב בכוח המנוע. האם המנוע הקיים מספיק גדול כדי להניע מדחף יותר גדול.

לסיכום: התאמה או החלפת מדחף לכלי שייט, בעיה לא פשוטה, הווה אומרי: גודל וסוג המדחף, הפסיעה, ומספר להבים, קבוע או בעל להבים משתנים, דברים אלו נקבעים ע"י מהנדס ימי מומחה בנושא או עם המספנה שבנתה את הספינה שלך. בארץ יש מעט מהנדסים מומחים בתחום זה. כדאי להתייעץ עם יובל הררי מהנדס ימי שמתמכה בכלי שייט קטנים טל. 054-4353777  בכל מיקרה, לפנות אליו עם נתונים מדוייקי לגבי, סוג ויצרן הספינה, סוג וגודל מנוע כ"ס, סוג וגודל המדחף שקיים וכו'.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר