חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

מדוע משאבת השיפוליים לא עובדת.

 

מאת: גדעון שמואלי - צ'ונלה במסגרת מדור זה לא ניתן לפרט את עקרונות הפעולה של משאבות, לצורך זה נידרשת ספרות מקצועית מורחבת ו/או לימודים במסגרות מתאימות. ביחד עם זה להלן מספר מושגים בסיסיים: כל משאבת מים מאופיינת במספר מדדים: 1. טכניקת השאיבה - ניפחית (פעולת בוכנה) או צנטריפוגלית (אמיפלור סיבובי). 2. מתח ההזנה החשמלי (בוולט) ועוצמת הזרם (אמפר) או ההספק החשמלי. 3. קוטר הצנרת המיועדת למשאבה. 4. ספיקת המשאבה - כמות המים שהיא מסוגלת להזרים (נמדד בליטר בדקה) 5. לחץ התפוקה - לחץ המים שהמשאבה מסוגלת לפתח (נמדד באטמוספרות) הסיבה האפשרית שמשאבה חדשה לא פועלת: משאבות השיפוליים הן לרוב משאבות צנטריפוגליות טבולות הניזונות ממתח ישר של 12 וולט. הספיקה והלחץ תלויים בגודל המשאבה והאימפלור (החלק הסובב). בהנחה שהמשאבה פעולת כראוי בתנאי מעבדה או בדיקה ניסיונית מחוץ לספינה, הסיבה הסבירה ביותר שהיא לא פועלת בסירה מאחר ואיננה מסוגלת להתגבר על הלחץ ההידרוסטטי הקיים ביציאה ( קרי: גובה עמוד המים בצנרת שבין השיפוליים לבין פתח הפליטה שבדופן). אי לכך דרושה משאבה יותר חזקה. סיבה שנייה, היא עניין הפריימינג, (הוצאת אויר מהמערכת) זאת בדרך כלל רק במשאבות נפחיות שמורכבות בגובה מסוים מעל נקודת השאיבה עם חיבור צנרת אל השיפוליים - פעולה זאת נעשית ע"י הכנסת מים לתוך המערכת באופן מלאכותי מלמעלה ובו זמנית הפעלת המשאבה.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר