חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

מדחף מתקפל או מדחף קבוע ?

 

מאת: גדעון שמואלי (צ'ונלה) גם בעידן ההייטק, התאמת המדחף האידאלי למיצוי הפוטנציאל המרבי של הספינה היא עדין בשיטת "הניסוי והשינוי". המחשבים והסימולטורים מאפשרים להגיע למצב האופטימלי בלבד ! שלל גורמי ההשפעה הביא לפיתוח מדחפים: מחומרים שונים, בעלי מספר להבים שונה, ומגוון מידות צורה וגימור. באופן כללי קיימים מדחפים בעלי להבים קבועים, להבים מתקפלים ולהבים שמשנים זווית. המדחף המתקפל נפתח למצב עבודתו על ידי הכוח הצנטריפוגלי (סיבובי המנוע) וקיפולו בשיט מפרשים מבוסס על זרמי המים כאשר המנוע לא פועל. המדחף בעל להבים שמשנים זווית מופעל באמצעות מערכת בקרה מכנית מתוך הספינה. עקרונית התנגדותו של המדחף המקופל נמוכה ב - 80% מהתנגדותו במים של מדחף קבוע נעול. מדחף קבוע כאשר הוא משוחרר ומסתובב חופשי, בולם פחות, אולם תנועתו הסיבובית עקב זרמי המים, עלולה להזיק למערכות המכניות. בשיט מנועי, יעילות שני סוגי המדחפים כמעט זהה. מנסיון מצטבר, מסתבר שהתשלובת המכנית של המדחפים המתקפלים, פגיעה ביותר לחלקיקי זיהום (חול, פלסטיק, צמחי-ים, קורוזיה וכ'), התוצאה ההרסנית הבלתי נמנעת: יציאת המדחף מאיזונו (וויברציות), כתוצאה מכך יהיה צורך במהירות סיבוב גבוהה יותר לפתיחת המדחף ומהירות שיוט גבוהה יותר לסגירה. לסיכום, באם אינך "מכור" לתחרויות שיט, מוטב להשתמש במדחף קבוע. במטרה להקטין את ההתנגדות בזמן השיט במפרשים, ניתן לקבוע את הציר בעזרת מנגנון הידוק, מול סימון פנימי מתאים, כך שחלק מהלהבים יוסתר מאחורי הקיל.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר