חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

מה תפקיד גושי האבץ המחוברים לגוף היאכטה?

 

מאת: גדעון שמואלי - צ'ונלה הקורוזיה היא תהליך אלקטרוכימי הגורם לאיכול חומרים. התופעה נוצרת כאשר שתי מתכות שונות, טבולות יחדיו בנוזל אלקטרוליטי מוליך חשמל, (מיתקן כזה מכונה תא גלווני, כדוגמת סוללה או מצבר). בין המתכות מתפתח מתח חשמלי, הגורם לזרם חלקיקים לנוע ממתכת אחת לשניה. כלי שיט בנויים מחומרים שונים, כגון: ציר נירוסטה, מדחף ברונזה, גוף מפלדה וכו'. כלי השיט, כידוע טבול במי הים (שהינו נוזל אלקטרוליטי מוליך חשמל) - כתוצאה מכך, נוצר מתח חשמלי, הגורם לזרם חלקיקים לנוע ממתכת אחת לשניה ועקירת חלקיקים מהחומר הפגיע יותר, והפיכתו למחורר ומפורר - זוהי תופעת הקורוזיה. את התופעה הקורוזיה ההרסנית בכלי שיט, ניתן לרסן במספר שיטות מיגון: 1. הגנה קטודית פסיבית, המבוססת על הרכבת גושי אבץ, שהינה מתכת פגיעה במיוחד. גושי מתכת אלו מכונים "צינקים" (אבץ בלע"ז) חומר זה משמש כ-"קורבן" והוא מאוכל במרוצת הזמן, במקום חלקים פגיעים של כלי השיט (כגון מדחף). את הצינקים יש להחליף באופן סדיר במשך הזמן. 2. הגנה קטודית אקטיבית, המבוססת על הזרמת זרם חשמלי מאולץ נגדי ממקור מתח יזום, לקיזוז זרם הקורוזיה. 3. שכבת צבעי מגן אטומה, היוצרת בידוד חשמלי (אין זרם - אין קורוזיה). 4. שימוש במתכות עמידות יותר בהתאם לסולם הגלווני. 5. מיקום הספינה בחוף (אין נוזל אלקטרוליטי, אין קורוזיה)

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר