חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

האם יתכן חלודה בנירוסטה ?

 

מאת: גדעון שמואלי - צ'ונלה נירוסטה או פלב"ם (פלדה בלתי מחלידה) היא אכן מתכת בלתי מחלידה, אולם רק באקלים יבשתי אוהד. באוירה ימית עוינת, מסתבר "שלא היו דברים מעולם". הקורוזיה היא תהליך כימי הגורם לאיכול מתכות (חלודה), בים זה לא שאלה של מזל אלא רק שאלה של זמן. הפלב"ם היא פלדה לכל דבר (כ - 80% ברזל). את תכונות האל-חלד (ותכונות נוספות) מקנים לה בעזרת תוספים שונים (כרום, מנגן, סיליקון, מולבידן וכו' ) הסגסוגת יכולה להיות בעלות תכונות מגנטיות או אל-מגנטיות. תכונות אלו אינן משמעותיות בעמידת הפלב"ם כנגד הקורוזיה. הסיבה העיקרית לעמידותו של הפלב"ם כנגד החלודה, הינה התוספים שמוכנסים להרכב הסגסוגת בתהליך הייצור של הפלב"ם (בעיקר הכרום) . תוספים אלו, כאשר הם באים במגע עם החמצן באויר או במים יוצרים שכבת ציפוי מולקולרית פסיבית, המתחדשת עצמאית. שכבה מולקולרית זאת מונעת את הקורוזיה. במידה ומכל סיבה, המגע עם החמצן מופסק, שכבת הציפוי המלקולרית איננה נוצרת והחלודה מתחילה להיווצר. באוירה הימית, בולמי החימצון הם רבים: מלחים מתגבבים, גידולים ימיים, ירידה בריכוז החמצן המומס במים, סדקים וזיהום. ככל שהפלב"ם תהיה: נקייה ומלוטשת יותר (בעזרת תמיסות מתאימות) - היא תהייה עמידה יותר בפני הקורוזיה.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר