חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

מה בין אורך כלי שיט למהירות

 

מאת: גדעון שמואלי - צ'ונלה

כל כלי-שיט שמתקדם במים מפתח גל חרטום המתארך ככל שמהירותו גוברת. "מהירות הגוף" - היא המהירות שבה אורך גל החרטום שנוצר, משתווה לאורך קו המים. זו המהירות המרבית האפשרית לגופי דחי (כלי שיט שמשייטים כאשר הם טבולים במים) ללא הזדקרות ממצבם הטבול הטיבעי. תוספת כוח הנעה לא תגרום לתוספת משמעותית מעל "למהירות הגוף" כי ירכתי כלי השיט יתחפרו בשקע הגל שהוא עצמו יוצר.

ככל שכלי-שיט ארוך יותר, הוא בעל פוטנציאל מהירות גדול יותר. ככל שכוח ההנעה יגבר, גם המהירות תגבר, עד "למהירות הגוף". אולם עבור כוח הנעה נתון, ככל שכלי-השיט יהיה ארוך יותר, חיכוכו במים יהיה גדול יותר ומהירותו תקטן בהתאם.

מעניין לציין את עניין הכיפה הכדורית בחרטום האוניות החדישות, תוספת הכיפה איננה להארכת קו המים, אלה כדי לפתח גל חרטום נוסף, המנוגד לגל החרטום המקורי, עקב כך משטח המים מוחלק, כוחות הגרר מצטמצמים והמהירות גוברת.

(ראה כתבה נוספת בתחום זה: במדור "ספריה" נושא: מה קובע את מהירות כלי השיט)

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר