חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

פעולת הגלים ואגיטציה במרינה

 

מאת: גדעון שמואלי (צ'ונלה)

הגלים בנויים מחלקיקי מים העולים ויורדים במחזוריות, תוך תנוע סיבובית. החלקיקים נעים אנכית בלבד ולא אופקית.
הגלים נוצרים: מרוח, מזרמי גאות ושפל, מתופעות ססמיות ומתנעת כלי שיט.
צורת הגל נקבעת לפי: עוצמת הרוח, כיוון הרוח הדומיננטי, משך הנשיבה, אורך המים החשוף לרוח ומבנה החוף.

את המרינות מתכננים לעמידה איתנה בפני גלים אדירים וחריגים (גל תיכנוני) העלולים לתקוף את שובר הגלים של המרינה אי-פעם.

לכל גל יש מספר מדדים:
1. גובה הגל - המרחק האנכי בין שפל הגל לשיאו.
2. אורך הגל - המרחק האופקי בין שני שיאים עוקבים (הצורה היסודית).
3. מחזור הגל - מרווח הזמן החולף בין הזדקרות שני שיאים עוקבים.
4. מחזוריות ההופעה - ההסתברות לפרק הזמן שבו הגל התיכנוני עלול להופיע שנית.

להלן מספר תופעות המאפיינות את פעולת הגלים:
1. אבסורבציה - כאשר גלים פוגעים במחסום סופג, חלק מהאנרגיה נבלעת בתוכו.
2. רפרקציה - כאשר גלים פוגעים בגורם הפרעה, הם משנים את כיוון תנועתם.
3. אינטרפרציה - כאשר גלים בעוצמה שונה ובכיוונים שונים מתערבלים, הם יכולים להתעצם או לדעוך.
4. אגיטציה - כאשר גלים נתקלים במשטח חוסם, הם מוחזרים ועלולים להגביר את עוצמת הגליות במרינה.
5. רזוננציה - חדירה והחזרה של גלים בתוך המרינה, עלולים לגרום לגלי תהידה שעוצמתם מכסימלית ובלתי מתרסנת.

בסיכום: כדי לדכא גליות הרסנית, יש לבנות מרינות מבוכים, ללא קירות ים חלקים ועם
שפע של מחסומי ספיגה מחוטטים.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר