חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

תא-דלק - ההנעה העתידית !

 

מאת: גדעון שנואלי - צ'ונלה

ההנעה ההיסטורית והעכשווית (ביבשה בים ובאויר) מבוססת על מנועי השרפה הפנימית (בנזין, סולר) או על מנועים חשמליים (מצברים) - מסתבר שההנעה העתידית תתבסס על תאי-דלק.

עקרונית, תא-דלק מבצע פעולה הפוכה לתא-אלקטרוליזה. בתא אלקטרוליזה מעבירים בעזרת אלקטרודות, זרם חשמלי דרך המים, המפרק אותם למרכיביו - חמצן ומימן. בתא-דלק מחדירים למים חמצן ומימן ומקבלים זרם חשמלי דרך האלקטרודות. התהליך מתבצע בעזרת ממברנה אלקטרוליטית החבוקה בין שתי אלקטרודות, המצופות בחומר זירוז (קטליזטורים). המימן מוזרק אל עבר אלקטרודה אחת (אנודה), המפרקת את אטומי המימן לפרוטונים חיוביים ואלקטרונים שליליים. הממברנה החוצצת, מאפשרת מעבר אל האלקטרודה השניה (קטודה) רק לפרוטונים בלבד. האלקטרונים החסומים, נאלצים לזרום דרך מוליך חיצוני אל עבר הצרכן. אל הקטודה מוזרם גם חמן. הקט ודה מאחדת את הפרוטונים והאלקרונים של המימן לאטומי מימן ואת האטומים של המימן עם האטומים של החמצן לפרודות מים.

לסיכום: תא-דלק הופך ישרות מימן וחמצן לחשמל, ללא בערה, ללא חלקים נעים בנצילות גבוהה וללא צורך בטעינה מחודשת (כמו מצבר). יתרון נוסף: מוצרי הלוואי בתהליך הם חום ומים. ביאכטות העתידיות המדחף יהיו מונע ע"י מנוע חשמלי שיקבל את אספקת החשמל מתא-דלק.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר