חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

מדוע המנוע רועד? צריך לעשות "ליין"!

 

מאת: גדעון שמואלי - צ'ונלה

מירכוז מערכת ההנעה ביאכטה (Alignment) היא פעולה חשובה שכל בעל יאכטה חייב לבצע כדי למנוע רעדות (ויברציה) של המנוע, להלן מספר עקרונות חשובים.

מערכת ההנעה המכנית ביאכטה מורכבת: ממנוע, מתאם, ציר ומדחף החולפים דרך מיסבים ואטמים - על כל רכיבי המערכת להיות ממורכזים על קו אחד למניעת: מאמצים, תנודות ונזקים. למניעת נזקי תנודות, רצוי שהמנוע ירבוץ על תושבות גמישות ושהמתאם (בין המדחף למנוע) יהיה גמיש גם הוא.

לפני תחילת תהליך המירכוז, יש לוודא שכל הרכיבים הנ"ל תקינים ומאוזנים בפני עצמם חוסר המירכוז נוצר עקב חוסר התלכדות של ציר המדחף עם ציר המנוע, במישור האופקיו במישור האנכי. מאחר וציר המדחף מקובע ע"י המיסבים, המירכוז מבוצע ע"י הזזת המנוע כלפי ציר המדחף. התזוזה מבוצעת בשני מישורים בעזרת ברגי כיוונון. את סטיית המיקום מודדים לפי ההתלכדות ההיקפית של לחיי המתאם. את הסטיה הזויטית מודדים בעזרת מד מירווח (Feeler gauge) לפי המרווח שבין לחיי המתאם.
במערכת הממורכזת כראוי, ניתן לסובב ידנית בקלות את ציר המדחף. כוח הסיבוב חייב להיות שווה בכל היקף הסיבוב.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר