חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : טכנולוגיה ימית
 

גוף דחי וגוף ריחוף

 

מאת: גדעון שמואלי - צ'ונלה

על כל כלי-שיט פועלים שני כוחות עילוי: כוח הידרוסטטי וכוח הידרודינמי.

כוח עילוי הידרוסטטי
כל כלי שיט נייח הצף במים, דוחה נפח מים השווה למשקלו העצמי (ארכימדס). לשיפור כוח העילוי הסטטי, מקנים למעטפת הגוף (Hull) צורות נפחיות מיוחדות.

כוח עילוי הידרודינמי
כל כלי שיט המתקדם ב
מים, חש זרמי פנים השווים במהירותם למהירות כלי-השיט ומנוגדים בכיוונם לכיוון הפלגתו (ניוטון). לשיפור כוח העילוי הדינמי, מוסיפים בתחתית כלי השיט פסי ניתוב אופקיים (Spray rail) ותחתית מודרגת.

מהירות
מהירותו המכסימלית של גוף דחי (Displacement hull) ללא התרוממות ממצבו השקוע הטבעי (עקב משקלו) ידוע בשם מהירות גוף (Hull speed). זאת המהירות שבה אורך גל החרטום (זהו הגל שכלי השיט מייצר עקב תנועתו), שווה לאורך קו המים שלו מהירותו המכסימלית של גוף ריחוף (Planing hull) תלויה בעיקר בכוח העילוי הדינמי,(L.W.L).

מעל למהירות זו, גוף הדחי מתחיל להתחפר במים ומהירותו יורדת. הגובר ככל שהמהירות גוברת ואז כלי-השיט מתחיל להתרומם עד שהוא מחליק ומרחף על פני המים בחיכוך מינימלי ובמהירות מכסימלית, התלויה בעוצמת מנועיו.

 

עוד מאמרים בנושא: טכנולוגיה ימית

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר