חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : כתבות וחדשות
 

מהפכה בשוק היאכטות בעולם, בישראל חסר מקומות עגינה!

 

מאת: אברי אביב

כתוצאה מהמצב הכלכלי הקשה בעולם, נלחמות יצרניות היאכטות להישרדות.
בישראל עדיין מגמת פיתוח, רק חסר מקומות עגינה!

שינויים דרמטיים מתחוללים בשוק היאכטות הבינלאומי. כתוצאה מהמצב הכלכלי הקשה בעולם, נלחמות יצרניות היאכטות להישרדות. השוק שנהפך לקשה ותחרותי במיוחד. התוצאה, יצרניות היאכטות מתאחדות:
Beneteau + Jeanneau  + Lagoon  עכשיו חברה אחת. 
 Bavaria + Dufour + Grand Soliel התאחדו לחברה אחת.
Hanse + Dheler + Moody  פועלים כיום במשותף כחברה אחת.

לאחרונה רכש תאגיד היאכטות הענק  Beneteau את חברת  Jeanneau ואת יצרנית הקאטמרנים הידועים   .Lagoon  למהפכה הצטרפה לפני ימים אחדים ענקית היאכטות הגרמנית Bavaria שרכשה את Dufour ואת יצרנית היאכטות היוקרטית  .Grand Soliel גם קבוצות יצרניות קטנות יותר מיישרת קו עם המגמה העולמית:  Hanse הגרמנית רכשה את החברה הבריטית הידוע  Moody וגם את שרידי חברת  Dheler  שהיו בקשיים כלכליים מזה זמן.
גם בתחום השכרת היאכטות בים ושייט תעלות, חלה אותה מגמה. חברת שייט הנהרות Crown Blue Line, Connoisseur   וחברת Emerld Star  פועלות כיום בניהול משותף בשם  Leboat נראה שחברות ההשכרה של יאכטות בים הולכות באותו כיוון. שחברת Sunsail  פועלת ביחד עם חברת Moorings  ועוד ועוד...
 
מבחינה כלכלית יש ייתרון ברור לקבוצה שמורכבת מכמה יצרנים מכמה סיבות:  כוח הקנייה שלהם מול ספקי חומרי הגלם, יצרני האביזרים וחומרי הבניה - גדול יותר. מערכת השיווק והפרסום מתאחדת ונחסכים מליונים רבים בהוצאות הניהול הכללית. ביחד עם יתרונות אלו,  התחרות בין החברות מצטמצמת וזה כמובן לא פועל לטבת הצרכן!

מה תהיה ההשפעה של כל זאת על השוק הישראלי והקונה הפוטנציאלי? איך זה ישפיע על המחירים?
בישראל כל אחת מהחברות הנ"ל מיוצגת כיום על ידי סוכנות ניפרדת. מתוך שיחה עם סוכנים מתברר שבשלב זה, כל אחד ישתדל לשמור על המוצר שייצג עד כה. עם זאת קרוב לודאי שיהיה שיתוף פעולה בין הסוכנים השונים ואולי הדבר יוביל  לאיחדים בין הסוכנויות גם בישראל, כדוגמת המגמה שמתחוללת בעולם. בכל מיקרה, לא נראה שמגמה זאת לטובת הצרכן, מאחר וגורם התחרות יקטן.

בישראל כיום נימכרות בממוצע כ- 40 יאכטות חדשות בשנה  ועוד כמספר זה של יאכטות יד שנייה. כיום יש בישראל מעל 2500 יאכטות, ב- 7 המרינות לחופי הים התיכון וים סוף. בהחלט שוק מכובד, עם חושבים שלפני 30 שנים נתן היה לספור את מספר היאכטות בארץ על יד אחת!  מעניין לציין, שמחסום מכירת היאכטות כיום הינו "מקומות עגינה".
קונים פוטנציאליים באיזור המרכז לא מוצאים מקום לעגון את היאכטה שקנו. יש "תור המתנה" רציני לקבל מקום עגינה במרינות של תל אביב והרצליה. מכירת יאכטה יד שנייה "עם מקום עגינה" זוכה ליתרון גדול.


 

 

עוד מאמרים בנושא: כתבות וחדשות

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר