חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : מפרשים ומפרשנות
 

השיטות למדידת מהירות כלי שיט

 

מאת: גדעון שמואלי המהירות מוגדרת כמרחק שעוברים בזמן מסוים. בתקופות העתיקות נמדדה מהירות כלי שיט ע"י שרוך ארוך מעוטר בקשרים המקושר ללוח עץ (LOG באנגלית - זהו הכינוי של כל מכשירי מדידת המהירות בים עד היום). לוח העץ הוטל למים ובעזרת שעון חול נמדדו מספר הקשרים שחלפו בזמן הקצוב ע"י שעון החול. כך נקבע שמהירות הספינה כך וכך קשרים. מכאן נולד גם השם קשר KNOT)(. מאז פותחו מכשירי מדידה שונים, כגון הרוטור הנגרר אחרי כלי השיט ומצויד במונה מכני או חשמלי. טכניקות נוספות שפותחו מבוססות על תופעה פיסיקלית של הפרש לחץ משני צידי מתקן (צינור פיטו, צינור ונטורי). מכשירי מדידה אחרים מבוססים על "תופעת דופלר" זהו משדר ומקלט זעיר המותקן בתחתית כלי השיט. מדידת המהירות מבוססת על הפרש תדרים בין השידור לקליטה שנוצר עקב זרימת המים על פני המכשיר, קרי מהירות כלי השיט. השיטה החדישה ביותר מבוססת על ניווט לוויני (GPS) המודד את המרחק בין שתי נקודות במסלול השיט, בו זמנית נימדד הזמן המדויק - התוצאה: מהירות כלי השיט. הייחודיות בשיטה זאת שמדידת המהירות הינה כלפי הקרקע ולא כלפי המים. כידוע המים עלולים לנוע לנוע בעצמם (זרם).

 

עוד מאמרים בנושא: מפרשים ומפרשנות

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר