חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : חוקי שיט וחוקי תחרות
 

נוהל חדש ליציאה עם יאכטה לחו"ל

 

בוטל הצורך לבצע בדיקת כשר שיט לפני כל הפלגה לחו"ל ! כמן כן צוות מינימלי לחו"ל יכול להיות מורכב משני אנשים ולא שלושה כמו שהיה נהוג בעבר. בהתאם לתקנות החדשות שנכנסו זה עתה לתוקף לא יהיה צורך לקבל "היתר הפלגה" מיוחד מטעם המפקח הימי של מנהל הספנות לפני כל הפלגה. רשיון השיט של הספינה להפלגה מחוץ למימי החופין יהווה מסמך תקף כלפי משטרת ישראל ובקרת הגבולות. כמו כן, מה שהיה מכונה "צוות בטיחות" (מושג שנגזר מימאות אוניות) סוף סוף בוטל ! מספר אנשי הצוות המינימלי שרשאי להפליג לחו"ל הינו 2 ולא 3 כמו שהיה קודם. אי לכך נוהל ההפלגה לחו"ל של יאכטה ישראלית, כלהלן: תנאים כלליים: אזרח ישראלי שרוצה להפליג עם כלי שיט ישראלי לחו"ל באופן עצמאי נדרש להיות בעל הסמכה כסקיפר מטעם מנהל הספנות ונושא רשיון משיט ספינה למסע בינלאומי . כלי שיט ישראלי חייב להיות רשום במרשם כלי השיט ולעבור בדיקה טכנית ובטיחותית מטעם מינהל הספנות, המאשרות את כשירותו של כלי השיט להפלגה בים, תעודה זאת מכונה "רשיון שיט". יציאה וכניסה לנמלים: היציאה והכניסה של כלי שיט אך ורק דרך נמלי כניסה ויציאה רשמיים של כל מדינה. פרטים לגבי כל המרינות ונמלי הכניסה במזרח הים התיכון ניתן למצוא במדור "מרינות" על האתר. כמו כן בספר החופאות (PILOT BOOK) של אותה מדינה שאליה רוצים להפליג. יש לבדוק בנוסף באם נדרשת ויזה ו/או חיסונים במדינה אליה מפליגים. באזור מזרח הים התיכון כלי שיט ישראלי לא מורשה (כיום) להיכנס לנמלי לבנון או סוריה. כמו כן הכניסה לצפון קפריסין (התורכית) לא מורשת ע"י שלטונות קפריסין הדרומית (היוונית). נוהל היציאה מישראל - כללי: לצורך הפלגה לחו"ל יש להצטייד במסמכים הבאים: רשיון משיט דרגה 6 לפחות, רשיון שיט של הספינה תקף מחוץ למימי חופין, ביטוח הספינה - צד שלישי חובה, אישור תוקף אסדת הצלה ורשימת צוות (ראה בהמשך). ביום היציאה בפועל: יש להציג במשטרת הגבולות של המרינה או נמל היציאה את הדרכונים של כל אנשי הצוות וכן אישור על תשלום דמי העגינה במרינה. כמו כן במידת הנדרש את כל המסמכים הנ"ל. מומלץ להכין רשימת צוות באנגלית (CREW LIST) ב- 4 עותקים לכל נמל כניסה מתוכנן בחו"ל הרשימה צריכה לכלול: שם הסקיפר, שמות אנשי הצוות, מספרי הדרכון, לאומים, ושנת לידה. רשימות אלו יידרשו ע"י הרשויות בכל נמל כניסה בחו"ל (משטרת גבולות, מכס, רשות הבריאות ומינהלת המרינה או הנמל HARBOR MASTER). בנוסף חייבים להצטייד בתעודת רישום בעלות ספינה (CERTIFICATE OF REGISTRATION). במידה והסקיפר איננו בעל הספינה (במקרה של השכרה או צ'רטר) יש להצטייד באישור מאת בעל הספינה המסמיך את הסקיפר להשתמש בספינה. כניסה למדינה זרה: עם הכניסה לתחום המים הטריטוריאליים של מדינה זרה (3 מייל), יש להניף על המעלנים המיוחדים בצד התורן דגלים המכונים דגלי כיבוד (COURTESY FLAGS). דגל צהוב (Q-FLAG) מתחת למצליב השמאלי ודגל המדינה המארחת מתחת למצליב הימיני. על הירכתים נהוג להניף את דגל הלאום של הספינה. כחצי שעה ליפני הכניסה לנמל/מרינה יש ליצור קשר ב-VHF ערוץ 16 עם המרינה המארחת, לבקש רשות לעגינה ובו זמנית לדווח: שם הספינה, סוג הספינה, אורך, ומספר אנשי הצוות. המרינה המארחת מצידה, תנחה את הספינה האורחת באשר למקום ההתקשרות במרינה. לאחר ההתקשרות, לפי הוראות אנשי המרינה, יהיה על הספינה האורחת לעבור ביקורת של משטרת גבולות, מכס ושלטונות בריאות. אסור באופן מוחלט לרדת מהספינה לפני ביצוע הביקורת הנ"ל. לאחר הביקורת, תינתן הרישות לרדת מהספינה. בשלב זה יש להוריד את הדגל הצהוב ולהירשם במשרד המרינה לשהייה. לתשומת לב ! נוהל כניסה למים הטריטוריאליים של ישראל כולל נוהל דיווח לחיל הים, ראה בגירסה האנגלית. Entry & Exit procedure - Israeli ports / marinas

 

עוד מאמרים בנושא: חוקי שיט וחוקי תחרות

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר