חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : ימאות כללית ובטיחות שיט
 

חוקים חדשים בנושא קשר ימי

 

בעקבות ההתפתחויות הבינלאומיות בנושאים של קשר והצלה ימית, מוכנסים כיום לשימוש מכשירי קשר חדשים ומתוחכמים,DSC Digital Selective Calling.
בעתיד הקרוב לא יהיה אפשר לקרוא קריאת מצוקה MAYDAY במכשיר הקשר VHF הקיים, תחנות החוף והאניות לא יאזינו לזאת יותר והכל יעבוד באופן אוטומטי ע"י לחיצה על כפתור.
בעקבות הנ"ל, יחולו שינויים בנושא ציוד הקשר הנדרש בכל כלי השיט. כמו כן, יהיו דרישות חדשות בנושא ההסמכה והרישוי למפעיל תחנת אלחוט.

המצב החוקי בנושאי רשיון קשר בישראל, כלהלן:

כידוע כלי שיט שברשותו מכשיר קשר, מחויב ברשיון תחנת אלחוט של משרד התקשורת. בנוסף, המפעיל של מכשיר הקשר מחויב בהסמכה ורשיון.
חשוב לדעת ! הגוף המוסמך להנפיק תעודות אלו הוא משרד התקשורת, בלבד. בעבר אף נידרש להציג רשיון זה בפני בוחן מנהל הספנות, בכדי להפליג לחו"ל.

החל ממרץ 1997 החל משרד התחבורה-מינהל הספנות לבחון את נושאי הקשר (VHF) במסגרת מסלול ההסמכה של משיט יאכטה. נוצר הרושם כי בוטלה הדרישה לרשיון מפעיל רדיו (בניפרד) אך בפועל הדרישה אף פעם לא בוטלה. הבעיה הייתה בנושא הסמכות לערוך בחינות קשר ע"י בוחני מינהל הספנות. כעת מאחר ובוחני מינהל הספנות הוסמכו ע"י משרד התיקשורת לערוך בחינות אלו, הבעיה נפתרה.
מינהל הספנות יערוך את הבחינה ומשרד התיקשורת ינפיק את תעודת מפעיל תחנת האלחוט. את מבחני ההסמכה יבחנו גם בוחני משרד התקשורת וגם בוחני מנהל הספנות, זאת בכדי להקל על עומס הנבחנים הצפויים בשנים הבאות.

כתוצאה מהנ"ל, הסילבוס של מינהל הספנות, שונו וכולל את נושא הקשר. אי לכך, בכדי לקבל רשיון משיט יאכטה למסע בינלאומי (דרגה 60) יש צורך להציג תעודת מפעיל תחנת אלחוט של משרד התיקשורת, זאת ובנוסף לשנה וותק עם רשיון חופי (דרגה 30) וכן אישור זמן ים של 8 ימי הפלגה לחו"ל.

הרשיון החדש למפעיל תחנת אלחוט, יכלול אישור להפעלת מכשיר קשר DSC - (Digital Selective Calling) . כמו כן, מכיוון שבעתיד נראה כי יאכטות תידרשנה להצטייד בחלק מהציוד של מערכת הGMDSS- (מערכת קשר גלובלית למצוקה והצלה בים). המבחן כולל הבנה וידע בשימוש בחלק ממכשירי המערכת, כגון: SART, EPIRB, NAVTEX
לתשומת לב! גם שייטים ותיקים שברשותם רשיון מפעיל קשר(VHF) , ידרשו בעתיד להסב את הרשיונות הקיימים לרשיונות החדשים ע"י מעבר מבחן בע"פ.

 

עוד מאמרים בנושא: ימאות כללית ובטיחות שיט

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר