חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : רכישה, רישוי וביטוח כלי שיט
 

רישום יאכטה בדגל זר

 

ברוב מדינות העולם קיימים מוסדות ממשלתיים שבהם רשומים כלי השיט של המדינה. לכל מדינה יש חוקים המגדירים את תנאי הרישום של כלי השיט. מדינות מסוימות מאפשרות רישום כלי שיט שנמצאים בבעלות אזרחים או חברות של מדינות אחרות ובזאת מאפשרים לכלי השיט להניף את הדגל של ארץ הרישום. סידור זה מאפשר לחברות הספנות או לבעלי ספינות פרטיות להתגבר על בעיות חוקי סחר בינ"ל, בעיות מדיניות או בעיות מיסוי בארצות מוצאם או מגוריהם של בעלי הספינה. לגבי ספינות / יאכטות קיימת גם אפשרות הנקראת "רישום מועדון" עבור כלי שיט קטנים שאין להם חובת רישום במדינת הדגל.

תהליך רישום בדגל זר
אין במסגרת כתבה זאת, אפשרות לפרט את תנאי הרישום במדינות השונות. על המעוניין "ברישום בדגל זר" כדאי לו לבדוק היטב את תנאי הרישום במדינה הנתונה. תהליך הרישום בדגל זר כולל: אגרות הקמת חברה זרה, רישום יאכטות בדגל זר. דמי הטיפול נקבעים לפי מורכבות הטיפול, סוג הרישום ומדינת הרישום.

ייבוא יאכטות לישראל
המשמעות של "יבוא יאכטה" כולל הפלגה לישראל בכוחות עצמה או הובלתה כמטען על אוניה. המס החל על ייבוא יאכטה לישראל הינו 17% מע"מ. כלי שיט בדגל ישראל שנמצא בחו"ל אינו חייב במע"מ. המע"מ חל על כלי שיט בדגל ישראל וגם על כלי שיט בדגל זר, ברגע שיובאו לישראל. כלי שיט בדגל זר יכול לשהות בישראל 3 חודשים כאורח בישראל, לאחר תקופה זאת עליו לעזוב את תחומי מדינת ישראל או לשלם את המס כחוק.

תחשיב עלויות המס
המס מחושב לפי ערך כלי השיט ביום התשלום. החישוב מבוצע לפי הערכת שמאי המע"מ. במידה וקיימת אי הסכמה על שווי כלי השיט, ניתן להציג הערכת שמאי המוכר ומקובל על שלטונות המע"מ. שמאות כזאת מתבססת על בסיס ערך כלי שיט דומים, מחירונים ומצבו הטכני של כלי השיט. לצורך קביעת מצבו הטכני של כלי השיט מבוצע סקר בספינה ומונפק דו"ח בהתאם. עלות תיקון כלי השיט מופחתת מערכו במצב תקין ועל בסיס זה מוגשת השמאות.

להלן כמה כללים חשובים שיש לדעת:
מי חייב רישום בדגל ישראל
ספינה בבעלות אזרח ישראלי או בבעלות חברה הרשומה בישראל או בבעלות חברה זרה שיותר מ50%- ממניותיה בבעלות אזרח ישראלי, השוהה בישראל חייבת להירשם במרשם כלי השיט הישראלי. אין אפשרות להחזיק רישום כלי שיט בשתי מדינות (רישום כפול).

שנת ייצור מעל 8-10 שנים
בהתאם לתקנות מנהל הספנות, לא ניתן לייבא לישראל ולרשום בדגל ישראל ספינה כאשר גיל הספינה מעל 10 שנים לספינה פרטית ו8- שנים לספינה מסחרית. התקנה מוסברת בצורך של שמירה על רמת בטיחות נאותה של כלי שיט בישראל ומניעת יבוא של כלי שיט מיושנים ובלתי בטיחותיים.

רישיון שיט / היתר שיט (תעודת כושר שיט):
ספינה בדגל ישראל חייבת ברישיון שיט מתאם משרד התחבורה,מינהל הספנות. ספינה בדגל זר שנמצאת בישראל חייבת בהיתר שיט ישראלי. ניתן לקבל דחייה זמנית של 30 יום ממנהל המרינה כמו כן ניתן לקבל הארכה עד 90 יום ממנהל הספנות.

רישיון משיט (תעודת סקיפר):
סקיפר ישראלי המשיט ספינה בדגל ישראל חייב ברישיון משיט ישראלי.
סקיפר ישראלי המשיט ספינה בדגל זר במי החופים של ישראל חייב ברישיון משיט ישראלי.
סקיפר בעל אזרחות זרה (שאין בידו אזרחות ישראלית) המשיט ספינה בדגל זר במי החופים של ישראל, אינו חייב בתעודת משיט ישראלית. עליו לעמוד בדרישות לגבי רישיון מפעיל של מדינת הדגל וכן חייב בפוליסת ביטוח.

על מנת לקבל פרטים ולבצע רישום בדגל זר ניתן לפנות ל:
יובל הררי - הנדסה ושמאות ימית, מרינה תל אביב, אליעזר פרי 14 תל אביב 61162
טל.03-5231265  נייד 054-4353777-6343777  פקס.03-5239073
harari.youval@gmail.com

 

 

עוד מאמרים בנושא: רכישה, רישוי וביטוח כלי שיט

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר