חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : מרינות, נמלים ומעגנים
 

שיטות עגינה במרינה

 

מאת: גדעון שמואלי עגינה בטוחה ואמינה היא מהציפיות הבסיסיות של בעלי היאכטות ממפעלי המרינות. קיימות שיטות ריתוק שונות: א. רתיקת דופן - מקובלת בעיקר על ספינות גדולות (מעל 20 מטר אורך). גוזלת מקום רב במרינה. שטח מגע גדול עם המזח, אי לכך הריתוק מסובך, כמו כן מתקני דיפון הכרחיים. ב. אצבעות רתיקה - ידועות בשם "העגינה האמריקאית". מאופיינות בבעיות רבות: חיכוך לאורך הדופן, שטח מגע גדול עם הרציף, טופס מקום רב במרינה, קושי בתימרון להתקשרות והתנתקות, מתכני דיפון הכרחיים. ג. נקודות ריתוק בקרקעית המרינה ע"י סינקרים, ידוע בשם "עגינה ים תיכונית". מאופיין בבעיות כגון: הסתבכות בחבלים והתקלות במצופים. תחזוקה מתישה, קשיים בהתקשרות והתנתקות, רגישות לשינויי מפלס גיאות ושפל. ד. עמודי ריתוק - מאופיינים ביתרונות כגון: לכל ספינה יש משבצת עגינה מוגדרת, רתיקה בטוחה, אמינה ונוחה. ניצול העמודים כעזר בתימרוני התקשרות והתנתקות. מיתלה לחבלי הריתוק, אדישות לשינויי מפלס, תחזוקה אפסית. לדעתי זאת היא השיטה המועדפת, חסרונה היחיד הוא שמפעילי המרינות אינם מסוגלים לדחוס יאכטות בצפיפות מסוכנת, דבר שהינו יתרון ליאכטונרים.

 

עוד מאמרים בנושא: מרינות, נמלים ומעגנים

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר