חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : מרינות, נמלים ומעגנים
 

מרינות מול אקולוגיה !

 

בניית המרינות (מעגנות לספינות) התקדמה בישראל בקצב סביר, בעשור האחרון. זאת בעיקר הודות ליזמים הפרטיים שקלטו את הפוטנציאל והערך המוסף הנדלני של ההשקעה בתחום זה. קיימת ההתנגדות נחרצת של הגופים "הירוקים" שמצליחים לעכב ואף למנוע את הקמתן של המרינות לטענתן מסיבות של אקולוגיה ושמירה על הטבע. למעשה הסיבות להתנגדות הן ארכאיות שאבד עליהן הכלח ולא מתאימות למציאות. כמו המכונית, הטלוויזיה והמחשב – גם היאכטה היא חלק מהתפתחות בתחום הפנאי והתיירות שלא ניתן למנוע ! אי לכך המרינות הן חלק חשוב בתשתית התיירות והתחבורה של כל מדינה מתקדמת. תוכניות הפיתוח בתחום זה בישראל נקבעו על ידי ועדה ממשלתית, שקבעה את הצורך בהקמתן של 13 מרינות לאורך חופי ישראל. במרכז ובדרום ישראל, כבר פועלות כיום 6 מרינות: בהרצליה, תל אביב, יפו, אשדוד, אשקלון ואילת, עם תכולה כללית של כ – 2.600 מקומות עגינה, לעומת זאת בצפון ישראל לא נבנתה עד היום מרינה כל שהיא ומצוקת העגינה שם רבה ביותר. מיטיב לבטא זאת מר גדעון (צ'ונלה) שמואלי, מנהל מרינה עכו, בסגנונו המיוחד: "כידוע, בעולם הנאור ספינות אינן תואנה מספיק סבירה לבניית מרינות, אולם ווילות כן, יעידו על כך כל אותן מרינות נדלניות הפזורות ברחבי תבל וגם בישראל, היאכטות והיאכטונרים הם הדקורציה הימית של הקומפלקס הנדלני. אף יזם ממולח לא יטיל את ממונו למי הים המלוחים כדי לפתור את מצוקת העגינה של היאכטונרים, הוא יעדיף לפתור את מצוקת הדיור של המיליונרים ... מאחר ובצפון הארץ גרגרי החול הזהובים עדיין אינם שווים זהב, אין שום כוונה רצינית לבניית מרינות באיזור. תוכניות מגירה אמנם קיימות בשפע, אולם הן באות לפתור את מצוקת המתכננים ולא את מצוקת השייטים. תמונת מצב כיום: 1. מרינה עכו - דחוסה עד אפס מקום, כמעט מיום הווסדה (80 מקומות עגינה). 2. בפתח הימי של נמל הקישון רובץ בכבדות מועדון השייטים כרמל, (שאיננו מרינה). המועדון משמש לעגינת ספינות של כ - 100 חברי המועדון. 3. נמל הדיג בקישון הוסב לאחרונה ומשמש גם כמרינה ובה כ - 200 מקומות עגינה ליאכטות. המקום נגוע בבעיות אקולוגיה חמורות ומתבוסס בצילו של הסרטן האיום. המעגן משמש בעיקר כברירת מחדל ליאכטונרים חיפאיים חסרי מזל, שאין באפשרותם למצוא מקום עגינה ראוי אחר באזור הצפון. 4. תוכניות המרינה הנדלנית הגרנדיוזית בחיפה (בת-גלים), מוקפאות, עקב פעילות ההתנגדות הנמרצות של הכוחות הירוקים. הבעיה האמיתית של השייטים בצפון הארץ איננה רכישת כלי שיט אלה מציאת מקום עגינה עבורו.

 

עוד מאמרים בנושא: מרינות, נמלים ומעגנים

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר