חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


ספריית מאמרי שיט

 
נושאי המאמרים : מרינות, נמלים ומעגנים
 

מדוע פתחי המרינות נסתמים בחול ?

 

ע"י גדעון שמואלי תפקיד שוברי הגלים הוא לעצור את אנרגיית הגלים ולגדר מקום מוגן לעגינה. בארץ קיימת קונספציה שגויה לגבי תנוחת שוברי הגלים. מאחר והרוחות והסערות הדומיננטיות הן דרומיות-מערביות, פתחי המרינות נקבעו לכיוון צפון-מערב, (למרות שקיימות סערות גם מכיוון זה). לאורך חופי הארץ קיים זרם חופי הנע צפונה (זרם צפוני). זרם זה הוא תוצאה של הזרם הים תיכוני הכללי הפועל כנגד כיוון השעון. זרם זה גורף סדימנטים (גרגרי חול) מצפון סיני לעבר חופי ישראל. ברגע שהזרם נתקל במכשול חופי (שובר גלים), נוצרת הרבדה (שרטון חול), המצטברת בצד הדרומי של המכשול. הזרם "המרוקן" ממשיך לחלוף לאורך שובר הגלים ועקב תנוחתו השגויה, הוא מסתחרר וגורף חול מהחוף הצפוני, אל עבר הפתח הימי של המרינה. להערכתו של גדעון שמואלי, שוברי גלים בעלי מבנה קשתי ופתח מערבי, לא היו מעוותים את קוי הזרימה והיו מונעים את הצטברות החול בצד הדרומי, את איכול החול בצד הצפוני ואת סתימת הפתח הימי.

 

עוד מאמרים בנושא: מרינות, נמלים ומעגנים

 
 
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר