חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


חדשות והודעות

 

מה חדש בעניין בקרת גבולות במרינות בישראל

נוהל בקרת גבולות ליאכטות ליציאה וחזרה לישראל.

שרות בקרת גבולות הינו שרות של המדינה כלפי האזרחים שיוצאים וחוזרים למדינה. זאת בכלי תחבורה ציבוריים (מטוסים ואוניות) או כלי תחבורה פרטיים (יאכטות ומטוסים פרטיים).

השרות במרינות השונות בישראל סבל בשנים האחרונות מקשיים, בעיות תפעוליות ותקציביות. בעיות אלו מנעו את השרות ליאכטות כפי שמחייב החוק הבינלאומי. הגיעו הדברים לכדי כך שיאכטות שהגיעו לישראל נאלצו להמתין בים הפתוח ללא אפשרות כניסה לנמל מאחר ולא ניתן לקבל  שרות בקרת גבולות, מצב חמור ביותר שעלול היה להסתיים באסון! כיום, בעקבות פניית ארגוני היאכטות לבג"ץ ולרשויות המוסמכות במנהל הספנות, מסתמן שבעיה חמורה זאת עומדת על פתרונה.
 
כיום (מאי 2011) שרותי בקרת הגבולות במרינות השונות פועלים כסידרם. השרות פועל בכל המרינות (כרגע, פרט למרינה תל אביב) בשעות עבודה רגילות במשך היום. נקבעו תעריפים לקבלת השרות וניתן לקבל את השרות גם בשעות הלילה לפי תעריף גבוה בהזמנה מיוחדת.
 
נוהל יציאה לחו"ל
בעל יאכטה שבכוונתו לצאת לחו"ל מחוייב במסמכים כלהלן.
מסמכי היאכטה:
1. תעודת רישום היאכטה / רישום דגל / מסמך בעלות היאכטה
2. רישיון שייט - "כשר שייט בינלאומי" (על כל הציוד כמתחייב)
3. רישיון לתחנת אלחוט בכלי שייט
4. . דגל ישראל ודגלים של המדינות בהן הכוונה לבקר
5. אישור מהמרינה שבה עוגנת היאכטה בישראל 
מסמכי הסקיפר והצוות:
1. רישיון משיט בינלאומי
2. רישיון מפעיל רדיו טלפון GMDSS
3. דרכונים (בתוקף לפחות ל- 6 חודשים)
4. רשימת צוות באנגלית  Crew List (3 עותקים לכל נמל מתוכנן)
 
ביום היציאה
1. תעגון היאכטה עם כל אנשי הצוות וכל הציוד במרינה הרלבנטית.
2. בעל היאכטה יתייצב במשרד בקרת הגבולות עם המסמכים הנ"ל (רצוי לתאם מראש שעות עבודה ונוכחות פקיד משטרת הגבולות).
3. בעל היאכטה ימלא את מסמכי היציאה, הצהרת מכס וכו' וישלם את אגרות השרות של בקרת הדרכונים.
4. פקיד בקרת הגבולות יחתים את הדרכונים ב- "חותמת יציאה"  וילווה את בעל היאכטה אל היאכטה,  יבדוק נוכחות אנשי הצוות לפי הדרכונים, ימסור את הדרכונים לבעל היאכטה.
5. היאכטה תשוחרר להפלגה.
 
חוזרים מהפלגה מחו"ל - נוהל כניסה לישראל
במרחק של כ- 30 מייל מחופי ישראל יש ליצור קשר אלחוטי עם חיל הים הישראלי בערוץ 16 VHF . יש סבירות שחיל הים ייצור קשר עם היאכטה או כלי שייט של חיל הים יגיע אל היאכטה בים לביצוע נוהל האימות. בעל היאכטה יתבקש למסור פרטים על היאכטה, אנשי הצוות, יעד ההפלגה בישראל, זמן הגעה משוער למרינה. במידה ויש אפשרות רצוי לשלוח פרטים אלו למפרע מהנמל האחרון בחו"ל לפני החזרה לישראל. למנהל הספנות בישראל:  
לפקס  972 4 8632117 או דוא"ל  rcchaifa@gmail.com  - תקשורת זאת מכונה IMOT.
 
לאחר ביצוע נוהל האימות, תורשה היאכטה להמשיך את הפלגתה למרינה הרצויה.
לפני הכניסה למרינה יש ליצור קשר אלחוטי בערוץ 16 או טלפוני למרינה הרלבנטית ולהודיע על הכניסה ובקשה לביקורת דרכונים. מקובל גם להעלות לתורן דגל צהוב (דגל (Q במרינות בחו"ל גם את דגל המדינה המארחת.
 
עם הכניסה למרינה יש לקשור את היאכטה ברציף הקבלה ולא לרדת מהיאכטה עד הגעת אנשי הביקורת הביטחונית ואנשי המכס. לאחר ביקורת הרשויות הנ"ל, ייגש בעל היאכטה למשרד ביקרת הדרכונים, (או הפקיד יגיע ליאכטה) למילוי המסמכים הדרושים והחתמת הדרכונים ב- "חותמת כניסה".
 


17/5/2011

חזרה | לאינדקס חדשות שיט | לארכיון חדשות השיט

 
   
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר