חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


חדשות והודעות

 

יאכטות בדגל זר בישראל, או יבוא לישראל

 ברוב מדינות העולם קיימים מוסדות ממשלתיים שבהם רשומים כלי השיט של המדינה. לכל מדינה יש חוקים המגדירים את תנאי הרישום של כלי השיט. מדינות מסוימות מאפשרות רישום כלי שיט שנמצאים בבעלות אזרחים או חברות של מדינות אחרות ובזאת מאפשרים לכלי השיט להניף את הדגל של ארץ הרישום. סידור זה מאפשר לחברות הספנות או לבעלי ספינות פרטיות להתגבר על בעיות חוקי סחר בינ"ל, בעיות מדיניות או בעיות מיסוי בארצות מוצאם או מגוריהם של בעלי הספינה.

תהליך רישום בדגל זר
אין במסגרת כתבה זאת, אפשרות לפרט את תנאי הרישום במדינות השונות. על המעוניין "ברישום בדגל זר" כדאי לו לבדוק היטב את תנאי הרישום במדינה הנתונה. תהליך הרישום בדגל זר כולל: אגרות הקמת חברה זרה, רישום יאכטות בדגל זר. דמי הטיפול נקבעים לפי מורכבות הטיפול, סוג הרישום ומדינת הרישום. אין כל בעיה חוקית להביא/להשיט יאכטה בדגל זר לישראל. אם זאת במידה והיאכטה נשארת בארץ לתקופה מעל 3 חודשים תחשב היאכטה כיבוא, ויחולו אליה כל החוקים התקנות בנדון.

ייבוא יאכטות לישראל
המשמעות של "יבוא יאכטה" כולל הפלגה לישראל בכוחות עצמה או הובלתה כמטען על אוניה. המס החל על ייבוא יאכטה לישראל הינו 16% מע"מ. כלי שיט בדגל ישראל שנמצא בחו"ל אינו חייב במע"מ. המע"מ חל על כלי שיט בדגל ישראל וגם על כלי שיט בדגל זר, ברגע שיובא לישראל. כלי שיט בדגל זר יכול לשהות בישראל 3 חודשים כאורח בישראל, לאחר תקופה זאת עליו לעזוב את תחומי מדינת ישראל או לשלם את המס כחוק.

חשוב! שנת ייצור מעל 8-10 שנים
בהתאם לתקנות מנהל הספנות, לא ניתן לייבא לישראל ולרשום בדגל ישראל ספינה כאשר גיל הספינה מעל 10 שנים לספינה פרטית ו8- שנים לספינה מסחרית. התקנה מוסברת בצורך של שמירה על רמת בטיחות נאותה של כלי שיט בישראל ומניעת יבוא של כלי שיט מיושנים ובלתי בטיחותיים.

תחשיב עלויות המס
המס מחושב לפי ערך כלי השיט ביום התשלום. החישוב מבוצע לפי הערכת שמאי המע"מ. במידה וקיימת אי הסכמה על שווי כלי השיט, ניתן להציג הערכת שמאי המוכר ומקובל על שלטונות המע"מ. שמאות כזאת מתבססת על בסיס ערך כלי שיט דומים, מחירונים ומצבו הטכני של כלי השיט. לצורך קביעת מצבו הטכני של כלי השיט מבוצע סקר בספינה ומונפק דו"ח בהתאם. עלות תיקון כלי השיט מופחתת מערכו במצב תקין ועל בסיס זה מוגשת השמאות.

להלן כמה כללים חשובים שיש לדעת:
מי חייב רישום בדגל ישראל
ספינה בדגל זר בבעלות אזרח ישראלי (גם באם הינו בעל אזרחות נוספת - אזרחות כפולה) או בבעלות חברה  זרה שיותר מ50%- ממניותיה בבעלות אזרח ישראלי כנ"ל, השוהה בישראל מעל תקופה של 3 חודשים חייבת להירשם במרשם כלי השיט הישראלי. אין אפשרות להחזיק רישום כלי שיט בשתי מדינות (רישום כפול).

רישיון שיט / היתר שיט (תעודת כושר שיט):
ספינה בדגל זר בבעלות אזרח חוץ, שנמצאת בישראל מעל תקופה של 3 חודשים חייבת בהיתר שיט ישראלי. מתאם משרד התחבורה, מינהל הספנות. ניתן לקבל הארכה עד 90 יום נוספים ממנהל הספנות. בכל אופן לאחר תקופה זאת חייב כלי השייט לקבל היתר שייט ישראלי. במיקרה זה כלי השייט יכול לשמור את הרישום בדגל זר. 

רישיון משיט (תעודת סקיפר):
סקיפר ישראלי המשיט ספינה בדגל זר במי החופים של ישראל חייב ברישיון משיט ישראלי.
סקיפר בעל אזרחות זרה (שאין בידו אזרחות ישראלית) המשיט ספינה בדגל זר במי החופים של ישראל, אינו חייב בתעודת משיט ישראלית. עליו לעמוד בדרישות לגבי רישיון מפעיל של מדינת הדגל וכן חייב בפוליסת ביטוח.

 


19/8/2011

חזרה | לאינדקס חדשות שיט | לארכיון חדשות השיט

 
   
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר