חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


חדשות והודעות

 

סוף, סוף, תוקם מרינה בנמל תל אביב!

סוף, סוף, תוקם מרינה בנמל תל אביב!
 
אוצר מפעלי ים, המנהלת את הנמל, תגיש בימים אלו לוועדה המקומית לתכנון ובניה את התוכניות להקמת המעגנה. המעגנה תיתן מענה למצוקה החמורה במקומות עגינה באזור המרכז, ותאפשר עגינה של כ-120 כלי שייט באורך של עד 12 מטר.
 
קצת היסטוריה: נמל תל אביב הוקם בשנת 1936 כנמל העברי הראשון, בעקבות המרד הערבי הגדול והפרעות ביהודי יפו. הנמל תיפקד עד שנת 1965, בעיקר כנמל סחורות, וחדל לתפקד כנמל עם פתיחתו של נמל אשדוד. לפני כעשור שוקם הנמלוהפך למקום הבילוי הפופולרי בישראל עם למעלה מ-100,000 מבקרים.
 
כ-50 שנה לאחר שהופסקה תנועת האניות והסירות בנמל העברי הראשון חוזר נמל תל-אביב לייעודו המקורי. וועדת ההיגוי שהוקמה על ידי חברת אוצר מפעלי ים, המפעילה את נמל תל-אביב, בראשות יו"ר החברה רו"ח נעמי אנוך, החליטה (יום ג', 14.8.12) להוציא לפועל את תכנית הוועדה הבינמשרדית להשיב את מתחם הנמל לייעודו המקורי ולהחזיר למקום את הפעילות הימית. זאת, לאחר שבימים האחרונים החברה קיבלה לידיה סקר הנדסי מקיף שנערך במהלך השנה האחרונה במכון הישראלי לחקר הנדסה ימית של הטכניון המוכיח היתכנות הנדסית להקמת מעגנה בנמל. על פי הסקר שהושלם בימים האחרונים, ועל פי בדיקות שנערכו בתנאי ים שונים, תכנית הרחבת הנמל יוצרת תנאים נאותים עבור עגינת סירות. על פי תוכנית החברה. באזור המזח הקיים היום תתבצע חפירה שתעמיק את המים במקום ובמקביל יוארך שובר הגלים.   
 
תוצאות הסקר תואמות את בדיקת החלופות שערכה רספ"ן (רשות הספנות) עבור הוועדה הבינמשרדית שהוקמה באוגוסט 2010 ע"י שר התחבורה ישראל כץ (אשר כללה, בין השאר, אתנמל תל-אביב, מעגן רידינג ו"המרינה" של חברת אתרים. על פי הבדיקה, הקמת מעגנה בנמל תל-אביב נמצאת במקום הראשון בדירוג הישימות כיוון שהפיתוח הנדרש במקום הינו סביר וזמינות הביצוע היא מיידית.
 
החברה החליטה להתחיל בהליך הסטטוטורי של קבלת אישורי הקמת המעגנה ותגיש בקשה בנושאלוועדה המקומית והמחוזית לתכנון ובנייה של תל-אביב ולולחוף (הוועדה לשמירת הסביבההחופית) ובכלל זה עדכון התב"ע במקום במטרה לאפשר הארכתו של שובר הגלים הקיים בנמל. בחברה מעריכים כי לאור היתרונות הגדולים שיש לאזור כולו בהקמת מעגנה, ולאור העובדהכי נמל תל-אביב הינו המתחם היחיד בארץ שאינו משמש כנמל למרות שכבר יש לו תב"ע מאושרת, יאיצו את ההליכים. על פי התכנון, במעגנה שתקום בנמל תל-אביב יוכלו לעגון עד 120 כלי שייט באורך של עד 12 מטר . על פי האומדן, עלויות הקמת המעגנה צפויה לעמוד על כ-30 מיליון שקל כאשר  המימון יגיע מרווחיה של החברה.

על פי דו"ח מבקר המדינה בישראל, ובאזור המרכז בפרט, קיים מחסור גדול של מקומות עגינה לסירות ויאכטות. המרינה בתל-אביב, בקיבולת של 300 מקומות, נמצאת בתפוסה של 110%, המרינה ביפו, בקיבולת של 230  מקומות, נמצאת בקיבולת של 100% וכן המרינה בהרצליה בעלת הקיבולת של 700 מקומות עגינה. יאכטות רבות נימצאות "ברשימת המתנה" לקבלת מקום עגינה. כתוצאה מכך, למעלה מ-300 סירות ויאכטות נאלצות לעגון דרך קבע במדינות אחרות באגן הים התיכון.

 


15/8/2012

חזרה | לאינדקס חדשות שיט | לארכיון חדשות השיט

 
   
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר