חדשות שיט - עמוד הבית
Switch Language to English מודעות לוח - יאכטות - אפשרויות פרסום ספריית מאמרים בנושא שיט הפניית שאלות למומחי שיט אינדקס אתרי השיט של ישראל ואתרי שיט עולמיים מזג אויר במזרח הים התיכון מרינות במזרח הים התיכון אינדקס מקצועות השיט פורום שיט וימאות


חדשות והודעות

 

MED EXTREME - שייטת הקטמרנים הגיעה לישראל

ביום ו' 7/9/01 הסתיים אחד המבצעים הנועזים והמרהיבים בתחום השיט במזרח הים התיכון. בשעה 13:45 נכנס הראשון בין שמונה הקטמרנים למרינה תל אביב, לאחר חצייה של 180 מייל ימי מלימסול בקפריסין, בזמן שיט של 25 שעות ו 45 דקות. עם חיוך של סיפוק על הפנים, המשקף את הרגשת ההישג המרשים, הגיבו כל אנשי הצוות התשושים במילה אחת: "קשה !" אכן מסע קשה ומתיש, אפילו לשייטים הקשוחים של הקטמרנים. ללא אפשרות לנוח אפילו לדקה אחת, במאמץ פיזי ונפשי מתמשך יום ולילה וכמובן רטובים כל הזמן... מסע מסוג זה דורש ידע רב בהישרדות, התמודדות עם חוסר שינה ועייפות מצטברת. בתקופת ההכנות נערכו אימונים מיוחדים עם הפלגות ארוכות לאורך חופי הארץ כולל הפלגות לילה, אף הוזמן מומחה מיוחד מחו"ל לייעוץ בנושא הישרדות בים. הקטמרנים מטיפוס "נקרה" ו- "אינטר" באורך של 5.5 עד 6 מטר, מיועדים בדרך כלל לשיוטים קצרים בקרבת החוף ולא מצוידים להפלגות ארוכות בלב ים. סירות המבצע אובזרו בהתאם לדרישות מנהל הספנות בציוד מיוחד שכלל: נצנץ תאורה להפלגת לילה, מכשיר קשר ידני VHF , מכשיר ניווט GPS , ושק אטום שכלל מים, מזון, לבוש חלופי, חלקי חילוף כמו כן כל הוונטות הוכפלו. מבחינה לוגיסטית ועקב תנאי הרוח באזורינו - הוחלט לבצע את השיט מקפריסין לישראל. שמונת הקטמרנים הועמסו על אונייה והועברו ללימסול, שם התארגנה השייטת להפלגה לישראל. ביום ה' 6/9/2001 בשעה 12:00 , לאחר מסיבת הפרידה שנערכה ע"י יו"ר איגוד השיט הקפריסאי מר טוטוס ומר פאפא וסילי ידידינו הנאמן בקפריסין, יצאה השייטת לים. תחזית מזג האויר שסופקה ע"י המומחה הידוע בני מטרו, התאמתה לחלוטין ולאורך כל השיט שרר מזג אויר נוח יחסית עם רוח מערבית בעוצמה של 15-20 קשר ומצב ים נוח עד גלי. למרות ההכנות והאימונים הקפדניים נרשמו מספר תקלות. שני קטמרנים התהפכו במשך הלילה ובכוחות משותפים ועזרת ספינת הליווי NAUTILUS, הוחזרו ויוצבו מבלי שנגרם נזק רב. לאחר התאוששות קצרה, המשיכו בהפלגתם. אירוע קשה נוסף: בקטמרן של דוד ברסלר וצחי גולן, נשבר המוט המקשר בין שני הגופים בחרטום הסירה, מוט זה מהווה עגינה לונטה הקדמית. למרבה המזל התורן לא נפל ובתושייה יוצאת מן הכלל הצליחו דוד וצחי לקבע את המוט השבור באמצעות חבלים ושני משוטים מאלומניום ולהמשיך בשיוט. צוותי הסירות שהשתתפו במסע: 1. אייל שמי ונתן יהודה 2. דוד ברסלר וצחי 3. הרצוג יובל ואיתי 4. חבצלת רון ודן 5. אברהם אורי ויוני 6. דן קו ואיתן פרידלנדר 7. רייך אברהם ומוטי זלצר 8. בועז נימרוד ואדר.


9/9/2001

חזרה | לאינדקס חדשות שיט | לארכיון חדשות השיט

 
   
כל הזכויות שמורות לחדשות שיט © sailing-news.co.il וובמאסטר | מודעות לוח | אתרי שיט | פרסום באתר